Aujourd'hui, c'est un épisode un peu spécial, car nous avons l'honneur d'accueillir Dr Jerry Draper-Rodi, ostéopathe et chercheur en Angleterre. Dans la première partie de cet épisode il nous présente un sujet qui lui tient à coeur : "le coût de la satisfaction". En seconde partie, il nous en dit plus sur son rôle de chercheur, ses projets en cours, sa vision de l'ostéopathie ou encore sur l'universitarisation de la profession.

N'hésitez pas à commenter l'épisode sur notre page Facebook ou sur notre Instagram !

Bonne écoute à toutes et à tous !

Références :

  • 1: Compton, Jocelyn, Natalie Glass, and Timothy Fowler. "Evidence of selection bias and non-response bias in patient satisfaction surveys." The Iowa orthopaedic journal 39.1 (2019): 195.
  • 2: Fawkes, Carol, and Dawn Carnes. "Patient reported outcomes in a large cohort of patients receiving osteopathic care in the United Kingdom." Plos one 16.4 (2021): e0249719.
  • 3: Kim, Chang Eun, et al. "Quality of medical service, patient satisfaction and loyalty with a focus on interpersonal-based medical service encounters and treatment effectiveness: a cross-sectional multicenter study of complementary and alternative medicine (CAM) hospitals." BMC complementary and alternative medicine 17.1 (2017): 1-12.
  • 4: Kennedy, Gregory D., Sarah E. Tevis, and K. Craig Kent. "Is there a relationship between patient satisfaction and favorable outcomes?." Annals of surgery 260.4 (2014): 592.
  • 5: Fenton, Joshua J., et al. "The cost of satisfaction: a national study of patient satisfaction, health care utilization, expenditures, and mortality." Archives of internal medicine 172.5 (2012): 405-411.
  • 6: Shirley, Eric D., and James O. Sanders. "Measuring quality of care with patient satisfaction scores." JBJS 98.19 (2016): e83.